تفاهم نامه همکاری میان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) منعقد شد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تفاهم نامه همکاری میان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) با هدف ضرورت ارائه خدمات بهینه به گردشگران داخلی و بین المللی و نیز استفاده از ابزارها و تکنیک های نوین از جمله تلفن های همراه جهت ارتقای رضایتمندی از خدمات ارائه شده با تکیه بر زیرساخت های مناسب شرکت مذکور با امضای مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان و وحید صدوقی مدیر عامل شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه اول) منعقد شد.
طبق مفاد این تفاهم نامه حمایت از توسعه صنعت گردشگری از طریق ارائه خدمات و محصولات در حوزه موبایل با توانایی های فنی روز دنیا از جمله خدمات پایه مکالمه، پیامک و پیامک چند رسانه ای (MMS)، خدمات دیتا و اینترنت باند پهن، خدمات ارتباطی از بسترهای مختلف از جمله USSD، ارائه و ایجاد شبکه اختصاصی مکالمه روی سیم کارت های حوزه گردشگری، ارائه خدمات صوتی در خصوص اطلاع رسانی جاذبه های گردشگری و تاریخی با استفاده از بستر IVR در قالب برنامه زمان بندی شده، مورد توافق طرفین قرار گرفت.بر مبنای این تفاهم نامه ارائه سیم کارت اعتباری مخصوص گردشگران خارجی وارد فاز اجرایی شد تا طبق تبصره تعریف شده آماده سازی این نوع سیم کارت به مدت دو ماه پس از فعال سازی، تخلیه شماره تلفن مورد نظر جهت استفاده سایر گردشگران، پیام رسانی خودکار پس از فعال سازی و نیز اطلاع رسانی چگونگی بهره مندی از آن در پورتال همراه اول محقق شود.
علاوه بر این طبق این تفاهم نامه ، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نسبت به ارائه محتوای مرتبط با صنعت گردشگری شامل معرفی جاذبه های تاریخی، فرهنگی و سایر اطلاعات مورد نیاز و مفید برای گردشگران داخلی و بین المللی، ترغیب و تشویق تشکل ها و تورهای ورودی به استفاده گردشگران از سیم کارت های مخصوص گردشگری، ارائه آمار مرتبط با صنعت گردشگری قابل دسترس از جمله ترافیک ورودی، سفر، نوع اقامت و تعداد بازدید گردشگران بین المللی از سایت های مختلف کشور و نیز اطلاع رسانی در خصوص توزیع مناسب سیم کارت گردشگری و خدمات مرتبط با آن در کلیه نقاط قابل ارائه منظور شده است .
لازم به ذکر است در این جلسه مقرر شد طرفین ظرف مدت دو هفته هماهنگی های لازم را برای اجرای تفاهم نامه به عمل آورند و با تشکیل کارگروه مشترک متشکل از نمایندگان اجرایی و بازاریابی ، نظارت بر فرآیند پیشرفت امور را در دستور کار قرار دهند.
انتهای پیام/